Semaine de la musique

Hej och hå!
Den här veckan är det musikvecka i Aix-en-Provence. Vilket betyder att det hålls en liten stadsfestival på gator och torg utan kostnad. Främst spelas klassisk musik och jazz men idag kunde man även få njuta av lite samba. På lördag kommer det dessutom stå tomma flyglar lite överallt i staden på olika små scener. Och det bästa av allt är att vem som helst får spela! Lite open mic-stuk fast med bara piano. Synd att man inte spelat så mycket sen 10-årsåldern kanske.. Men två tjejer i min skola här är grymt duktiga och hade tänkt försöka sig på att spela lite. Moa och Anna heter de och är även de från Uppsala. Båda är aktiva i lite olika blues- och jazzprojekt som jag kan tipsa mer om sen!
Idag på vägen hem så gick iallafall jag och Nathalie förbi en spelning på huvudgatan. Den var grymt bra! Det var ett lokalt jazzband med elektro- och hiphopinslag. Deluxe hette bandet och jag föreslår verkligen att ni kollar in dem!
http://www.myspace.com/deluxeaix
Puss och kram skumbanan
Modernt jazzband från Aix

Kommentarer
Postat av: anna

fy vad fuskigt! vi vill också gå förbi ett jazzband på huvudgatan! vi försökte nästla oss in i en pianoaffär men där satt bara sura gubbar som inte ville att man skulle spela på deras dyra flyglar...

2011-09-01 @ 19:49:16
URL: http://bergblum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0