Mardi le 6 septembre - la vie quotidienne

Idag är det tisdag. Jag har provat på Quick för första gången sen jag kom hit. Quick är alltså fransmännens motsvarighet till Mcdonalds, mycket gott måste jag säga. Dessvärre. När man åker till Frankrike kanske det inte är osten på en cheeseburgare man är här för att äta.
Sedan vandrade jag vidare mot Fnac och köpte mig en bok på franska, "Et te voici permise à tout homme" av Eliette Abecassis. Min översättning blir ungefär "Och här har du tillåtelse för varje man". Inte vet jag hur korrekt det är. I slutet av terminen kanske jag kan ge titeln en bättre förklaring! Den verkar dock handla om att vara en fri kvinna. Lite diffus beskrivning det här.
Och min lärare vill för övrigt att jag ska byta till grupp 4 i franska, vilket är den mest avancerade gruppen. Jag ska testa i veckan och se hur det känns. Läskigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0