Le weekend!

Godmorgon, goddag, godkväll och godafton mina vänner!

Nu var det några dagar sen jag skrev senast kan jag tänka mig. Det har varit fullt upp hela veckan. Jag får återberätta delvis idag och delvis någon annan gång. Men jag kan börja med att berätta om hur helgen varit. Och jag börjar baklänges, med söndagen. Idag, söndag, har jag alltså sovit precis hela dagen. Det är första gången det händer sen jag kom hit och jag måste säga att det var helt fantastiskt. Nathalie och jag har fått tillskott i huset av två australiensiskor. De stannar dock bara en vecka. Så ikväll var det obligatorisk engelska vid middags bordet för första gången sen vi kom hit! Vi upptäckte också att det har gått en månad sen vi anlände i Aix. Det är helt galet hur fort det har gått! Känns faktiskt som om jag kom hit för några dagar sen bara. Även om det har hunnit hända så mycket på den här korta tiden! Jag trodde aldrig att jag skulle trivas så bra här som jag gör. Aix är så otroligt vackert. Skolan är fantastisk, för att inte tala om klassen. Jag tror aldrig att jag träffat på så många fina människor på samma gång förut. Jag är nog dessutom extra glad för Nathalie sa att hon aldrig kommer kunna flytta ifrån tanten trots att hon letar lägenhet, för att hon så gärna vill bo med mig. Bra att veta att kärleken är besvarad från min lilla fru. Vi beter oss redan som ett gammalt par. "Vad ska vi äta idag?", "Ska vi vara hemma ikväll?", "Ska vi gå hem nu?" är frågor som ställs allt som oftast utöver att vi avslutar varandras meningar. En stor puss på pannan går idag till Nathalie Saller!
Igår, lördag, togs det också ganska lugnt. På kvällen åt jag middag med Elias, Mikaela, Marcus och Roberto på Le Patacrepe. Jag rekommenderar verkligen den restauangen! Alla deras rätter har med crêpes att göra på olika sätt. Jag beställde in en hamburgare vars bröd bestod av crêpes istället för hamburgerbröd. Jag var lite skeptisk till en början men det visade sig vara den godaste hamburgaren jag ätit på länge.
I förrgår, fredags, så var det fest hos Angel igen! Den här gången var det även en liten musiktillställning efter maten. Terassen fick vara scen och vi fick lyssna på underbar jazz av Moa och Anna, samt sång och gitarrspel av Adrian. Otroligt vackert och pinsamt nog började jag gråta när Adrian spelade sin andra låt - enchanting ghost av Sufijan Stevens. Lite för fint kanske det var. Sedan bjöds det även på eldshow av Angel och sen blev det självklart dans resten av natten. Inget toplessbadande i poolen denna gång dock. Det var lite för kallt. Men Elias kompenserade genom att näcka och sjunga "Åh åh vad det är skönt att va' naken! Svänga med snabeln och vifta på baken" med passande rörelser till. Ni skulle varit där säger jag bara!
Här nedan kan ni se lite bilder från jazzfesten. Foton tagna av Katinka och Agnes.
Adrian med gitarren.
Anna och Moa.
Alexandra och vinet.
Vacker Cecilia.
Terassen.
Angel, elden och åskådarna.
Katinka, jag, Milou.
Nathalie, Katinka, Jag och Milou på dansgolvet.
Bisous mes amis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0