Mamma

Hejsan!
Ville bara önska mamma grattis som fyllde 46 den 14 oktober!
Samt dela en tanke som jag fick häromdagen när Anna och Moa hade spelning utanför skolan. Jag fick syn på en kvinna i publiken som såg välbekant ut fastän vi aldrig träffats. Sen tittade jag på Anna och Moa igen. Och sen bara på Anna. Sen på kvinnan igen. Då gick det upp för mig, den okända kvinnan var Annas mamma. Jag tror aldrig att jag sett Anna så vacker som när deras likhet slog mig. Det blev ett ögonblick som växte till sig på bara några sekunder. Det var så tydligt var hon kom ifrån och att hon var en del av sin mor, precis som vi alla är delar av våra mödrar. Det är något speciellt med ursprung och rötter. Det går inte att sätta fingret på men människor försöker ofta söka sig tillbaka till ruta ett och ta reda på var vi kommer ifrån. Varför vet jag inte men vi har behov av pusselbitar som läggs på plats. Precis så blev det för mig när jag återigen slogs av hur vackert det är att vara mamma. Om skapande är kreativt, så är också att bringa en annan människa till världen konst.
Over and out!
Min mamma.
Bisous mes amis!

Kommentarer
Postat av: maj.rolin

Din mamma är vacker så är hennes döttrar både på in och framförallt på insidan du skriver så vackert .Vi kan ha fransk afton när du kommer hem.Jag har också kommit att tycka supermycket om la France då min kompis bodde i franska baskien Biarritz några år.Nu i Sverige men på väg tillbaka till frankrike en annan del ska bli härligt att få åka dit igen.Ska ha Malin och familjen på middag om en stund.Ha det jättebra du är en supertjej liksom min Malin saknar henne när hon inte är hemma kram Maj.



2011-10-16 @ 15:34:33
Postat av: Jessica

Åh tack så mycket! Uppskattar verkligen att du läser och kommenterar. Det värmer varje gång. Den franska kulturen och maten är för härlig! Så fransk afton låter som en bra idé. Kanske med Malin också? Saknar henne också. Hur mycket som helst!

2011-10-16 @ 18:23:25
URL: http://jessicalundgreniaix.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha! Kanske att jag får vara med också ;) För övrigt hemskt vackert skrivet älskling<3

2011-10-17 @ 10:42:17
Postat av: maj.rolin

Klart Malin ska vara med,vi får kanske försöka på jullovet när ni är hemma om ni har tid för alla fester.Nu ska vi flytta hemköp till Svavagallerian, det ska bli en matgalleria där.Hoppas du kommer och handlar när du kommer hem Jessica.Det ses så mysigt ut med alla foton och du ser verkligen franskt chic ut röda håret passar dig.Det var verkligen roligt att träffa Malin och de andra.Jag är en jordglob fattigare men glädjen av att ge den till Malin känns i hjärtat och värmer.Stor kram från ett kyligt Uppsala ingen snö än men inte långt borta.

2011-10-18 @ 09:36:55
Postat av: Jessica

Tack Maj! Det var verkligen en fin komplimang. Självklart ska Malin få vara med. Det värmer alltid i hjärtat att göra henne glad. Och självklart kommer jag fortsätta handla på hemköp då och då! Jag bor ju i stan ;) Kram

2011-10-19 @ 20:31:46
URL: http://jessicalundgreniaix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0