La pizza!

Hejsan nordbor, utomjordingar och resten av världens befolkning!

I lördags gick jag och några tjejer i klassen ut för att äta middag. Vi hade tänkt äta grekiskt men det fanns inte bord för oss. Om vi hade tänkt ett steg längre hade vi bokat bord eftersom vi var 9 stycken som skulle äta. Det är inte ofta som populära restauranter har plats för så många en lördagskväll. Men vi hade tur och hamnade på en väldigt mysig italiensk restaurant som hette La Pizza. Priserna var ungefär som på de flesta andra ställen här, runt 15 euro för en huvudrätt. Menyn var enkel men välkomponerad och bestod av olika pizzor, sallader, pasta- och gnocchirätter. Nathalie och jag kunde inte bestämma oss för om vi ville ha en pizza eller pasta så vi beställde in en rätt av varje och delade dem tillsammans. Det råkade bli två baconrätter, pasta carbonara och baconpizza! Men eftersom det var hur gott som helst hade vi inget att klaga på. Dubbelt så mycket bacon, dubbelt så gott! (Jag låter verkligen inte som någon som funderar på att bli vegetarian märkte jag nu. Vilket jag gör. I omgångar. Men men. Man får njuta av livet så länge man kan.) Efter det svängde vi förbi Bar Sextius för att ta en öl. And the rest, as they say, is history..
Katinkas bilder nedan.
Jag på restaurant La Pizza, Aix-en-Provence.
Elin och Caroline.
Katinka, pepp på maten.
Min bordsgranne, Amanda.
Katinka, Amanda, Nathalie på Bar Sextius.
Flamberad shot med icke identifierbar alkoholhaltig dryck.
Glad Amanda på dansgolvet.
Bisous mes amis!

Kommentarer
Postat av: Magdis

Du är så vacker Jessica!

2011-10-09 @ 14:28:59
Postat av: Jessica

Tack älskling. Desamma! Det vet du att jag tycker <3

2011-10-10 @ 01:43:30
URL: http://jessicalundgreniaix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0