Dagens filmtips!

Hejsan alla nära och kära, okända och nykända!¨
Jag såg världens mysigaste film häromveckan med Adrian och Angel som jag glömt tipsa om. Filmen är franskspråkig från Kanada och heter "C'est pas moi je le jure!" (Det var inte jag, jag svär!). Den handlar om 10-årige Leon som inte alls är som andra barn. Hans mamma och pappa bråkar jämt och Leon försöker hela tiden hitta på nya sätt att få ett slut på det. I sin strävan efter verklighetsflykt blir han en mästare på att ljuga, förstör grannens hus och förälskar sig till och med grannflickan Lea, som är en riktig viktigpetter. Utöver det försöker han hitta på nya sätt att ta livet av sig om och om igen. En sevärd och välgjord film om den bittra radhusverkligheten i slutet av 60-talet. Se den om du är sugen på lite svart humor!

Bisous mes amis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0