Porquerolles!

Hejsan mina nära och kära! Ni saknas mig ska ni veta.
Idag är det fredagen den 30 september och vi befinner oss åter i Aix-en-Provence. Den senaste veckan har vi varit på klassresa på en ö som heter Porquerolles. Ön är del av ett naturreservat och det finns därför inga bilar där. Året runt bor där ca 300 personer. Men under semestersäsongen kryllar det av hundratusentals turister. Vi anlände dock precis när alla turister åkt hem. Så vi fick njuta av den vackra ön i lugn och ro. På veckans schema har det stått cykeltur, vandring, vinprovning och lite guidade turer. Utöver det har vi även fått presentera Sverige på franska för skolbarn på ön. Ämnena varierade mellan allt från Abba, Lucia, svenska djur och Gustav Vasa till lekar som kull och tagare. Det blev väldigt lyckat och besöket på förskolan avslutades med "Små grodorna" och en turkisk folkdans. Väldigt internationellt må jag säga!
Den lediga tiden har mest tillbringats på stranden. På dagarna blev det sol och bad, på kvällarna höll vi oss till vin och allsång istället. Sista kvällen var lärarna också med och skålade och sjöng. Veckans enda klagomål blev på skolmaten vi fick samt mina snarkningar. Så kan det gå.
Katinkas fina bilder syns här nedan.
Matilda och jag utanför sovrummen.
Fransk frukost. Baguette, smör och sylt.
La plage.
Angel och Johanna doppar fötterna.
Havet.
Glad tjej.
Nattligt strandhäng.
Katinka och Matilda.
Nathalie, Katinka och Amanda.
Resten borde ni varit där för att se!
Bisous mes amis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0