Quelle chaleur!

Herre hjärtanes vad varmt det är i denna lilla stad! Solen skiner och svettet rinner på oss allihopa. Man tycker ju att jag borde ha vant mig efter halvåret i Brasilien. Men än så länge har jag inte riktigt muterat till en sambadansande värmetålig version av mitt svenska jag. Jag blir fortfarande trött och fuktig. Däremot känns det som om jag är den som klagar minst på hettan av alla svenskar här. Känner mig förmodligen lite mer hemmastadd i solen än resten, och slipper därmed smörja in mig i litervis med klibbig solkräm.

Det ligger till s
å att utöver franskkursen som Braheskolan erbjuder så kan man lägga till ett tillval. Som t ex dans, gastronomi, praktik, konst eller ridning. Jag har valt tillval konst. Idag fick vi reda på att i år är det bara två personer som valt detta, jag och en viss Erik. Pga det har de varit tvugna att göra lite ändringar i schemat. Det blir alltså ingen konsthistoria eftersom det blir för dyrt att anställa en lärare för endast två elever. Och istället för att skolan hyr en ateljé så får vi hänga på två konstkurser med franska elever. Dessutom kommer det bli mycket billigare för oss. På det hela taget verkar det som en rätt bra lösning - mer franska och mer tid i ateljén!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0